V závode Opela v Bochume skončí výroba možno už pred rokom 2016

22.01.2013 Celý región

Bochum 22. januára (TASR) - Predseda správnej rady Opela Steven Girsky pred začiatkom rokovaní o budúcnosti Opela, dcéry amerického koncernu General Motors (GM), vyvíja nátlak na zamestnancov.

Podľa správy na internetovej stránke Handelsblattu Girsky im v liste, ktorý bol zverejnený dnes, napísal, že podnik i zamestnanci "sa musia dopracovať k riešeniu ešte vo februári". Ak sa by nedosiahla dohoda, montáž v bochumskom závode by sa úplne zastavil k 1. januáru 2015 a nie až v roku 2016.

V decembri vedenie Opela vyhlásilo, že sa montáž áut v Bochume skončí v roku 2016 v prípade, ak sa rokovania vedenia s predstaviteľmi zamestnancov o dokumente s názvom Nemecký plán skončia úspešne.

Teraz platná dohoda o zabezpečení činnosti kapacít firmy v Nemecku zaručuje udržanie výroby v Bochume len do konca roku 2014.

Girsky žiada od zamestnancov, aby prispeli k ďalším veľkým úsporám. Podľa neho si firma nemôže dovoliť rast tarifných miezd, pokiaľ jej podnikanie zostáva stratové. Centrála GM je "pripravená Opel finančne podporovať, pokiaľ sa dostane do takej situácie, že "sa staneme znovu ziskovými a konkurencieschopnými".

Bochumský závod existuje od roku 1962. Po dvojročnej výstavbe ho uviedli do prevádzky na území bývalej bane Dammbau. Prvým vozidlom, ktoré opustilo jeho výrobný pás, bol Kadett A. V 80. a 90. rokoch, v čase svojej najväčšej prosperity, poskytoval prácu 15.000 až 17.000 ľuďom.

GM v roku 2004 rozhodol o tvrdých sanačných opatreniach. Jeho všetky nemecké závody muselo do roku 2006 opustiť 10.000 zamestnancov. Bochumský závod mal vtedy 9000 pracovníkov. Do súčasnosti ich zostalo len 3000. A je takmer isté, že do troch rokov ich v ňom nebude ani jeden. V závode sa za roky jeho existencie vyrobilo okolo 13,5 milióna vozidiel.
 

Vyberte región